Projectdoel
Robin wilde een website die hem neerzet als serieuze stemacteur, zonder dat het stijf of afstandelijk wordt.
"Eén pagina die direct laat horen wie hij is, wat hij doet en waar je hem voor boekt."
Concept & Branding
We kozen voor een merkstijl rond het thema “Red Robin”. Het roodbosje wat functioneert als beeldmerk en een knipoog is naar Robin zijn naam en rode haar.
Voor de stylescapes werd gekozen voor veel roodtinten, ronde vormen en soundwaves die doen denken aan audio en studioverlichting.
De tone of voice is duidelijk en recht voor zijn raap, met hier en daar een speelse knipoog. Zo voelt de site toegankelijk voor zowel creatieve makers als corporate klanten.
Uiteindelijk is de keuze gemaakt om het felle rood te veranderen naar een oranje tint, dit komt dichterbij de kleur van een echt roodbosje. Daarbij matcht het beter met Robin z'n haarkleur in de fotografie.
Definitieve kleuren
Custom Audioplayer
Een belangrijk onderdeel van deze onepager is natuurlijk de audioplayer.
De standaard Framer-player paste niet bij de uitstraling die we wilden neerzetten.
Daarom heb ik een volledig custom player ontworpen, met een custom visual en interactie.
Hij valt op zonder te schreeuwen, geeft Robin een herkenbare stijl en maakt het luisteren naar demo’s een stuk leuker.
Verhaal in Structuur
Voor de structuur lag de focus op een logische volgorde:
Hero met duidelijke pitch en CTA
Demo’s direct daaronder
Korte about-sectie
USP Scroll
Tarieven in een speelse grid
Afsluitende footer als “laatste spotlight”
Elke sectie is compact gehouden zodat de pagina licht blijft en ruimte biedt voor audio en visuals. De structuur is op deze manier gekozen zodat de gebruiker door 'het verhaal' wordt geleid.
Persoonlijkheid in Animatie
Animatie heeft een belangrijke rol in deze onepager. De keuze is gemaakt om te focussen om deze animatie in grotere schaal in te zetten om de site dynamischer te maken. Het totaalbeeld wordt hierdoor een stuk speelser.
Hierin komen de cirkels terug als element. Zo vergroten deze aan de onderkant van de pagina bij de USP's. Dit is een lichte hint naar geluidsgolven. De hover in de footer is een knipoog naar een spotlight.
Resultaat
Red Robin Voiceworks heeft nu een onepager die precies doet wat hij moet doen:
luisterfragmenten centraal, een sterke eerste indruk en duidelijke tarieven. Een goede basis voor een stemacteur die aan het begin staat van zijn carrière, maar online al oogt alsof hij er al jaren staat.



