Webdesign & Brand Identity
Royal Beats Delft
Oorsprong van de opdracht
Ik had een opdracht binnengehaald bij Het Koningshuys (Restaurant in Delft), dit zou gaan om een website redesign. Toen kreeg ik de vraag of ik met spoed een website en huisstijl kon ontwikkelen voor een nieuw evenement: Royal Beats Delft.
Dit festival had al een paar versies gehad, maar ze wilde het vanaf dat moment volledig lostrekken van het moederbedrijf. Aan mij was dus de opdracht: "Ontwerp een duidelijke website en een huisstijl die niet gelijk staat aan het Koningshuys zelf".
Conceptkeuze
Onderbouwing van Concept
Dit concept is gekozen omdat het een feestelijke, bijna festival-achtige sfeer met zich meebrengt. Het oranje uit de andere concepten deed te veel denken aan de oorspronkelijke branding van Het Koningshuys, wat voor deze gelegenheid juist niet de bedoeling was.
Het gekozen lettertype en de felle kleuren geven het geheel een uitdagende uitstraling, waardoor het concept wat brutaler en spannender aanvoelt. Precies die uitstraling heeft de doorslag gegeven voor de klant om voor dit concept te kiezen.
Kleuren Pallet
Micro animaties
Saturatie-Hover
Load on scroll
Logo Marquee
Showreel
Terugblik:
Deze opdracht was bizar leerzaam, ik stond er alleen voor en deed een opdracht voor mensen die het vakgebied niet begrepen. Dit was op momenten enorm moeilijk en ook eng, maar dit heeft mij wel heel veel kracht gegeven om door te gaan.
Als ik reflecteer op wat ik heb neergezet ben ik kritisch op de manier van developen, ik was nog niet volledig vertrouwd met Webflow. Hierdoor is de structuur rommelig, daarbij is Webflow net te ingewikkeld voor de client om te behouden (ondanks de cursus die ik heb gegeven en heb doorgestuurd).